Francois Lelord – Hector utazása avagy a boldogság nyomában

2010. szeptember 30., csütörtök


Egy kis pozitív ösztönzést kerestem, amikor kivettem ezt a könyvet a könyvtárból. Elolvasva Hector-ral ellentétben nem voltam maradéktalanul boldog. Hector pszichiáter aki sok embernek segített megtalálni a  boldogságot de egy nap rájön, hogy ő maga viszont nem boldog. Ezért  elindul a nagyvilágba, hogy megtalálja a boldogság receptjét. Sok kalandon és országon verekedi keresztül magát mire rájön hogy miben is   áll a titok. Hector szerint a boldogsághoz a következő leckéket kell  megtanulni:
„1. lecke: A boldogságot jól tönkre lehet tenni összehasonlítgatással.
2. lecke: A boldogság gyakran meglepetésként éri az embert.
3. lecke: Sokan mindig csak a jövőben tudják elképzelni a boldogságukat.
4. lecke: Sokan azt gondolják, hogy a nagyobb hatalom vagy a több pénz tesz boldoggá.” stb.
Összesen 23 leckét fogalmaz meg Hector. Számomra ennyiben ki is merült a dolog. Sajnos a leckék köré font történet nekem nem volt érdekes. Folyamatosan zavart, hogy mindenkiről E/3  személyben beszél, ígí egy oldalon kb  10-er olvashatjuk, hogy Hector, pedig végig csak róla volt  szó. Az interneten több helyen gyerekkönyvek közé sorolják, de valahogy nekem oda se illik. Hectornak is van második része amit én nem hiszem, hogy el fogok olvasni: Hector és a szerelem titkai

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése